A blog facebook oldalán már korábban írtam, hogy azon 20 szerencsés között lehetek, akik részt vehetnek a dm által szervezett Biotalálkozón. Nem tudtam mit várjak az eseménytől, mert korábban még soha nem vettem részt ilyesmin, de úgy gondoltam, hogy ha már próbálok egészségesen főzni, ügyelek rá, hogy mit viszek be a szervezetembe akkor ott a helyem.
Az esemény a várakozásaimat is felülmúlta, nagyon érdekes volt több szempontból is, sok hasznos információt kaptunk a témában. Megismerkedtünk többek között a bio és biodinamikus gazdálkodás fogalmával, megtudtuk mitől is bio a bio, hogy történik a termelés, valamint két érdekes jelenetet is megnéztünk Nikolaus Geyrhalter filmjéből, aminek hatása szerintem egyik résztvevőnél sem maradt el. Èn ismertem már magát a filmet és mindenkinek ajánlom, szerintem sokan bele sem gondolunk, hogy hogyan is történik a termelése a szupermarketek polcain található, milliók által vásárolt zöldségeknek…
A bio logókkal is megismerkedhettünk, megtudtuk, hogy mi mit takar pontosan, mire érdemes ügyelni vásárláskor, valamint bemutatták a dm és Biopont újdonságait. Ez után kóstoló következett, ahol az volt a feladat, hogy eldöntsük, melyik termék a bio: először szőlő és almalaveket kóstoltunk, ahol még mielőtt beleittunk tudtuk, már a két termék színe és állaga is megdöbbentően különbözött, majd miután összehasonlítottuk a termékek csomagolásán megtalálható összetevőket jött a nagy meglepetés. A bio termék csak az adott gyümölcs levét tartalmazta, a másik termék viszont számos más adalakékanyagot is. Ès akkor az ízbeni különbségről még nem is beszéltünk. Ez után kóstoltunk még aszalt gyümölcsöket és mogyorókrémet is, a különbség itt is döbbenetes volt. Próbáljátok ki egyszer, hogy vesztek egy terméket bio és hagyományos változatban és egymás után kipróbáljátok, a különbség így érezhető a legjobban.
A kóstolók után megismerkedhettünk az Alnatura és a Biopont új termékeivel is. Az Alnatura sok újdonsága számomra már nem újdonság, hiszen párom németországból származik és mindig amikor hazamegy küldök vele egy bevásárlólistát is, hogy mit hozzon nekem, úgyhogy különösen örülök, hogy sok termék mostmár nálunk is elérhető lesz. Németországban egyébként az Alnatura nem csak a dm polcain található meg, hanem saját, a Müllerhez hasonló méretű boltjaik is vannak, hatalmas választékkal. A Biopont kölesgolyóját úgy gondolom nem kell senkinek bemutatni, hiszen a tévénézős nasik helyét már sok családnál átvették. Most fantasztikus újdonságokkal rukkolnak elő, mint a bio étolaj vagy a kölesgolyók új ízei. Az egyik termékért én már az első falattól teljesen oda voltam, ez pedig a kókuszos-fehércsokis kölesgolyó. Az íze maga mögé utasítja a Raffaellot is.
Összességében nagyon tetszett, tényleg csupa olyan ember volt ott, akiknek valamilyen úton módon közük van az egészséges életmódhoz és színesen képviseltük mindazok skáláját, akik szívesebben használnak bio alapanyagokat, vásárolnak tudatosan. A dm és a biopont részéről az előadók, szervezők nagyon nagyon kedvesek és felkészültek voltak, tényleg egy érdekes, interaktív programban lehetett részünk és kérdéseinkre is választ kaptunk.
A program végén mindenki ajándékot kapott mind a Biopont, mind az Alnatura termékeiből, erről a facebookra tettem is ki képet.
Az már csak ráadás, hogy az Ìzek és érzések magazin újságírója, Babiczky-Pfliegel Dóra is részt vett az eseményen. Mindenki kapott egy-egy példányt a magazinból is, amit csak ajánlani tudok. Eddig nem ismertem, nem nagyon olvasok gasztroújságokat, mert az általam szívesen használt alapanyagokról legtöbbször nem esik szó és a legtöbb receptet újra kell gondolnom, de ezt érdemes. Az összes recept olyan, amilyet szívesen elkészítenék otthon (és fogok is) és a cikkek is színvonalassak, az egészség szempotjából közelítik meg a táplálkozást.